21 Eylül 2010 Salı

Öss'ye Nasıl Çalışırım?

Birçok öğrencinin derdi.Aslında kafa var çalışırsa başarır fakat nasıl çalışmasını bilmediğini için başarılıda olamıyor.Ben kendi deneyimlerine dayanarak sizlere bunları anlatacağım.Aslında suan test çözmem gerek fakat içim rahat edemediği sizlerlede paylaşmak için yazıyorum.Geçen sene Türkiye'de 5000.oldum istediğim yer gelmediği için bu sene tekrar hazırlanıyorum.Çok kızanlar oldu puanını heba etme git diye ama benim hedefim vardı olmadı.Tek hedef üstüne yoğunlaştım.Eğer sınavdan bir gün önce hastalanmasaydımda mutlak hedefim gerçekleşecek.
İlk önce kendinize hedef belirleyin.Başarmanın bence %20si hedeftir.
İkinci olarak derste öğrendiğinizi evde tekrar edin.Üstüne 5 test çözün 20soruluk pekişir.Aman haa ben bu konuyu anladım test çözmeme gerek yok demeyin.Ne kadar soruyu değişik kaynaklarda çözerseniz o kadar değişik soru çözmüş olup görmediğiniz soru türü kalmaz.Bildiğiniz konuda yanlış yapma sansınız minumuma eğer.Öss hazırlanıyorsanız birde aylık konu tekrarı yapmanızda fayda var.5-10 dk konulara göz gezdirin 2 test çözün bilgiler sağlamlaşır.Bir size tavsiyem istediğiniz bölüm ve okulu büyük bir kağıda yazarak duvarınıza asmanız.Buna bakarken daha çok hırslanır o okulu kazanmak için büyük çaba göstermenize yardımcı olur.
Bir diğer sorun ise ben bu dersi yapamıyorum deyip o dersi boşlamak tamamen yanlış bir durum.Benim arkadaslarımda aynı sorunları yaşıyorlardı.Suan onlar üniversite benim onlara söylediklerim ise biraz argo gibi olabilir ama oğlum bak fizikmiş cartmuş curtmuş korkma onlar senden korksun.Alt tarafı ... dersi çalışırsan neden başaramasınki dediğimi iyi hatırlıyorum.Arkadaslarım sözümü dinlerlerdi 3-5 fizik yapamayan adam ygs de 12 net lysde 25 net yaptı.Sizde başarılamayacak bir şey var mı? Sizler gerizekalımısınızki başarayamayasınız.Kazananların sizden ne üstün tarafı varki.Suan ders çalışmam gerek Hedefim İlk 100.Sınava girecek arkadaslara başarılar.Bunun devamı olan makalemi ileri zamanarda yayınlayacağım.
Kolay Gelsin.

Hiç yorum yok: